BACALAH ARTIKEL INI, AGAR MENAMBAH WAWASAN, ANDA HARUS KETAHUI, INI TANDA-TANDA MENJELANG AJAL SESEORANG,YANG SERING TERABAIKAN



100 hari sebelum akan kematian :

Ini yaitu tanda pertama dari Allah pada hambanya serta cuma bakal disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun kebanyakan orang Islam akan mendapat tanda ini hanya sama ada mereka sedar atau tak sahaja. Tanda ini bakal berlaku lazimnya selepas saat Asar. Semua badan iaitu dari hujung rambut hingga ke hujung kaki bakal alami getaran atau seakan-akan mengigil.



40 hari sebelum akan kematian :

Tanda ini dapat bakal berlaku sesudah saat Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada saat ini daun yang terdaftar nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arasy Allah. Jadi malaikat maut bakal mengambil daun itu serta mula bikin persediaannya ke atas kita antaranya adalah ia bakal mula ikuti kita sepanjang masa. Bakal terjadi malaikat maut ini bakal menunjukkan berwajah sekilas lalu apabila ini terjadi, mereka yang dipilih bakal merasakan seakan-akan bingung saat itu juga.



7 hari sebelum kematian :

Mengenai tanda ini akan diberikan cuma pada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan dimana orang sakit yg tidak makan dengan cara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.



3 hari sebelum kematian :

Pada saat ini akan merasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan serta kiri. Bila tanda ini bisa dikesan jadi berpuasalah kita selepas itu agar perut kita tak mengandungi banyak najis serta ini bakal memudahkan masalah orang yang akan memandikan kita kelak. Saat ini dapat mata hitam kita akan tidak bersinar lagi serta untuk orang yang sakit hidungnya bakal perlahan-lahan jatuh serta ini bisa dikesan bila kita melihatnya dari bahagian segi. Telinganya bakal layu di mana bahagian hujungnya bakal beransur-ansur masuk ke. Telapak kakinya yang terlunjur bakal perlahan-lahan jatuh ke depan serta sulit ditegakkan.



1 hari sebelum kematian :

Bakal berlaku setelah waktu Asar dimana kita bakal merasakan satu denyutan di samping belakang iaitu di lokasi ubun-ubun dimana ini menandakan kita akan tidak pernah untuk menjumpai saat Asar esok harinya.

Sinyal akhir saat sebelum kematian :

Bakal berlaku keadaan di mana kita bakal merasakan satu situasi sejuk di bahagian pusat serta ianya bakal turun ke pinggang dan sebagainya bakal naik ke bahagian halkum. Saat ini hendaklah kita selalu mengucap kalimah syahadah serta berdiam diri serta menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali pada Allah yang telah menghidupkan kita dan saat ini akan mematikan juga.



Kubur/liang kubur Setiap Hari Menyeru pada Manusia Sebanyak 5 Kali.

1. Saya rumah yang terpencil, jadi akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Saya rumah yang gelap, jadi terangilah saya dengan selalu sholat malam.

3. Saya rumah yang penuh tanah serta debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Saya rumah ular berbisa, jadi bawalah amalan Bismillah sebagai penawarnya.

5. Saya rumah pertanyaan Munkar serta Nankir, jadi banyaklah bacaan Laa illaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah? agar anda bisa menjawabnya.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.